HomeNieuwsWATER. ZÓ BIJZONDER!

WATER. ZÓ BIJZONDER!

Publicatiedatum: 31 jan. 2019

Mijn naam is Floor van Os. Als fruitteler weet ik hoe belangrijk het is dat het waterschap goed functioneert. Daarom wil ik jou graag warm maken om 20 maart te stemmen op SGP.

Het waterschap is erg belangrijk voor jou. Als echte Nederlander weet jij het: water is onze vriend en vijand. Wat is het fijn om heerlijk schoon water in ons land te hebben. Maar wat is het lastig om dat wilde water een beetje te temmen…

Wist je dat waterschappen onze dijken aanleggen en onderhouden? En dat ze jouw rioolwater schoonmaken? Wist je dat ze ervoor zorgen dat jouw appels en peren genoeg water krijgen? Daardoor kunnen ze sappig worden.

Ben je weleens bang voor natte voeten? Pas dan op voor onze veenweidegebieden. Daar zakt de grond letterlijk onder je voeten weg. Dat is een gevaar voor onze voedselproductie. Willen we hier iets tegen doen? De SGP vindt van wel. Dat past namelijk in onze Goddelijke opdracht om voedsel te verbouwen op de aarde.

Zoals gezegd vinden wij het goed om de Bijbel als leidraad te nemen. Voorbeelden daarvan komen terug in ons verkiezingsprogramma. Vanwege de opdracht om zorg te dragen over de natuur, willen we onze sloten gezonder maken. Vanuit de Bijbelse reinheidswetten weten we dat hygiëne belangrijk is. Hieraan geven we inhoud bij onze plannen voor rioolwaterzuiveringen.

En omdat het volgens de Bijbel niet goed is om de zwakkeren zwaar te belasten, vinden we dat waterschapslasten op een eerlijke manier moeten worden verdeeld. Het belastinggeld moet door het waterschap efficiënt worden besteed.

Nu ik opa ben, denk ik veel aan de toekomst. Ik realiseer me dat het waterschap veel invloed heeft op de toekomst van onze kleinkinderen. Wij willen graag dat zij in een gezonde en veilige omgeving kunnen opgroeien. Daarom slaan we nu onze handen ineen en dagen we jou uit om ons een high five te geven voor onze vijf belangrijkste waterideeën.

In Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden heeft de SGP één zetel. Om deze zetel te behouden zijn er 20 maart meer stemmen nodig dan de vorige keer zijn gegeven. Daarom een oproep: Stem voor gezond water, voor nu én later!

Stem SGP!

(En geef jezelf 20 maart een high five in de stembus!)